Ja lieve lezers, bij mij kwam er ook een klein beetje spuug naar boven toen ik voor het eerst naar de reclame van Jumbo keek. En stiekem dacht ik: hoeveel krijgt Hennie Huisman hiervoor. (Ik heb het net gegoogled, dat valt reuze mee. Niet meer dan een onkostenvergoeding)

[youtube id=”https://www.youtube.com/watch?v=VJ_eie3WtCc” width=”600″ height=”350″]

Maar weet je, het gaat uiteindelijk om het effect. En dat is dat heel veel eenzamen, vluchtelingen, mensen met pech, minder bedeelden, ouderen, mensen met een lichamelijke beperking en ex-gedetineerden een gezellig kerstdiner krijgen.

Het principe is heel eenvoudig, je koopt een coupon voor een toetje of hoofdgerecht. Bij de kassa reken je die af en het tegoed daarvan gaat naar maatschappelijke organisaties zoals Vluchtelingenwerk Nederland of Leger des Heils die samen met Jumbo kerstetentjes organiseren. En, als je twee coupons afrekent, doneert Jumbo een derde.

Jumbo regelt ook het vervoer van de producten. Dus ja. Dit alles bij elkaar weegt denk ik wel heul dik op tegen zo’n cheesy reclame. Eigenlijk is gewoon een steengoede actie.  En je moet toegeven: het blijft wel hangen. ‘Kerstfeest vier je saaaaaaaamen!’

Ik heb vandaag ook twee coupons aangeschaft. Dat kan nog tot morgenavond! En hier is mijn kerstwens voor heel Nederland:

ipp